2010. január 4., hétfő

Lőjük a képernyőt


Yoda and the flickr
Originally uploaded by ribizlifozelek

A legtöbb cég online vevőszolgálatánál a felhasználót valószínűleg belső utasítás és több évtizedes tapasztalat alapján hülyének tekintik. Az ő termékük működik, a user a hülye. Ez valószínűleg az esetek legnagyobb részében így is van, a több ezer bejegyzéssel dicsekedő felhasználói fórumok, a termékeket működésre bíró hack-ek, varázsszavak azonban azt mutatják, hogy időnként a termékkel van baj.

Turkáltam eleget a Windowsban ahhoz, hogy ezt igazoljam. A vírusirtókról nem is beszélve. (Erre írta egy felhasználó valami fórumon, hogy ő azért vett Mac-et, hogy ne kelljen az oprendszer beleiben turkálnia.)

Mi a GPS térképfrissítésével harcolunk. A 2 gigás file lejön, elindul, meghal. A hiba tipikus, több száz felhasználó írt fórumokba és a vevőszolgálatnak. (Az updattel folytatott küzdelmünkről majd később.)

Mi is írtunk nekik, hogy nem működik. Visszaírták, hogy mit rontottunk el. (Nem azt.)
Erre készítettünk egy részletes válaszlevelet minden egyes mondathoz egy képernyőmentéssel. Nem is tudtam, hogy ennyiféle képernyőmentés létezik. (XP-n a billentyűzet print screen gombját nyomogattam, aztán ezt a filet editáltam, ha kellett.)

Az Almánál ennek párját, a Command-Shift-3-at ismertem. Ez egy teljes képernyőmentés, mint print screen, de egyúttal egy dokumentumba is bemásolható kép is.

Most megtudtam, hogy létezik a Command-Shift-4 kombináció is. Ezzel a képernyő tetszőleges részét tudom kijelölni és elmenteni.

Ha a Command-Shift-4 után lenyomom a spácium billentyűt, akkor a megfelelő alkalmazás ablakát tudom kiválasztani. Ezt használtam annak ilusztrálására, hogy a termék rossz, nem én vagyk hülye. (Azt olvastam, hogy 10.3-nál régebbi OS-nél ebből automatikusan pdf lesz.)

Amennyiben a Command-Shift-SZÁM kombinációt kiegészítem a CTRL lenyomásával, a mentés a vágóasztalra kerül.

Ez még nem minden, vannak elővarázsolható alkalmazások további lehetőségekkel, de itt abbahagytam a tanulást, egyelőre nekem ez bőven elég volt. Az ügyfélszolgálatos így is látni fogja, hogy annyira nem vagyok hülye, én meg bármikor visszajöhetek erre a bejegyzésre, ha megint szeretnék képernyőt menteni.

5 megjegyzés:

Ziebi írta...

ezt tudtam, ezt tudtam, bibiii :)
Használom is elég gyakran. :)

Parmezán írta...

Követeljük, hogy a cég válasza a képekkel illusztrált hibalistára a kézhezvételtől számított lehető legrövidebb időn belül közkinccsé tétessék!
Köszönöm.

ribizlifozelek írta...

Ziebi, en meg mindig elfejtem, bibiiii :)

Parmezan, amint valaszolnak es megoldodik a problema, irok!

Parmezán írta...

Update?

ribizlifozelek írta...

Parmezan, itt van:

http://ribizlifozelek.blogspot.com/2010/01/harc-gps-sel.html