2010. január 3., vasárnap

Érdekes tárgyak - tea cozy


Tea cozy
Originally uploaded by parmezan

Parmezán mutatott pár napja tea cozy-t. Azaz tea cosy-t, mert ő brit-angolul mondta.

Először azt hittem, ez egy viktoriánus találmány, olyan, mint a szeméremből az asztal lábára húzott nadrág, aztán konstatáltam, hogy ezt az izét nem a teáskanna csőrére húzzák, tehát bizonyára másról van szó.

Mi csak kempingezéskor használunk teáskannát -az is fémből van-, ha teázunk, akkor a kávéfőzővel készítjük hozzá a forróvizet. Talán én ezért sem ismertem ezt a találmányt.

Coffee/tea machine

A tea cozy egy kötött ruha, amit a teáskannára húznak, hogy a tea tovább meleg maradjon. A tea cozy természetesen angol találmány, ott találták fel az ötórai teázással együtt a 19. század közepén.

Nagyon tetszenek a teáskannatakarók. Ha lesz porcelán vagy kerámia teáskannánk, ruhája is lesz.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Csinos kis valami. Nehéz ilyent kötni?

k

Parmezán írta...

Minimális kötési tudás de főleg elszántság kell ehhez. Vannak bonyolultak, de ez egyszerű. (Nem én csináltam.)