2010. január 29., péntek

Tofu bambusszal


Tofu with squash and bamboo sprouts
Originally uploaded by ribizlifozelek

Minden ételt szeretek kipróbálni. Nutriát is ettem és állítólag azon kevés európai (azaz fehér) ember közé tartozom akik Japánban szerették a nattót (erjesztett szójabab, ami úgy néz ki, mintha a babokat pókhálóval elegyítenék, majd leköpdösnék csirizzel).

Mégis, a tofuval szemben gyanakvó vagyok és konzervatív.

Fura az állaga. Ehhez az ételhez is, villával emeltem fel egy darab tofut, de átcsorgott a fogak között. Ez a fura izé engem a kocka alakúra csomaglt éticsigára emlékeztet. Bár az valószínűleg keményebb.

A bambuszos tofut könnyű elkészíteni. Meg kell fogni a tofut.... öööö..... izé.... el kell juttatni a tofut a tűzforró olajra, aranybarnára sütőm, majd rádobálom a tököt (squash), a bambuszrügyet és egy thai zöldségkonzervet (azaz annak a tartalmát). Az egészet lelocsoltam szójaszósz-gyömbér-ázsiai fűszerkeverél és kayenne bors keverékével. Még sütöttem egy kicsit és kész volt.


A bambuszos tofu abszolút nem nehéz étel, sőt, egyenesen ultra-könnyű. Annyira az, hogy pár órával elfogyasztása után lehet is rendelni egy óriási pizzát.

2 megjegyzés:

Ziebi írta...

Ez a tofu...ezt hol találom meg a Smiths-ben?

ribizlifozelek írta...

A gombaknal van.