2011. március 1., kedd
Tartalomtanya
A tartalomtanyán szorgos rabszolgák művelik, gyarapítják a tartalmat és mindent megtesznek azért, hogy javítsák a találati arányt. Időnként egy kis dudva is felüti fejét a barázdában, de a tartalomtanya nagyüzem, a tartalommíveseket ez nem zavarja.
A content farmok (ronda magyarításomban tartalomtanyák) keresőmotorokra optimalizált weboldalak. Egyszerűen összefoglalva olyan oldalak, amik nem mondanak semmit, nem tartalmaznak információt, de úgy vannak megcsinálva, hogy a keresők, például a Google az első találatok közé tegye be őket. (Szerencsére a Google hamarosan virtuális gyomirtóval fogja kezelni a kérdést.)
Például ha egy hipotetikus keresés esetén a középkori Prága articsókatermesztésére vagyok kiváncsi, akkor egy tartalomtanya oldal esetében ez így jelenik meg: A középkori Prágában volt articsókatermesztés. Ezt követően az oldal csak articsóka-reklámokat és Prága-reklámokat tartalmaz. A keresés szempontjából azonban az oldal haszontalan.
Van olyan tartalomtanya is, ahol a szorgos tartalomgazdászok nyilvános információkat vadásznak össze cégekről és ezeket optimalizálják keresőkre. Az oldal az esetek többségében teljesen haszontalan, mert ugyanezek az információk magának a cégnek a honlapján is megjelennek, de farm feljebb kerülhet a találati listán, mint maga a cég. Van olyan tartalomtanya, ami azért kér pénzt, hogy ezt az információt levegyék.
Az egész abszurd és dühítő, ha sűrgősen kellene információ a középkori Prága articsókatermesztéséről, különös tekintettel a Gólem articsókafogyasztására teliholdkor. A dolog azonban akkor még dühítőbb ha a gondatlan tartalomgazdálkodó egy gyereksíket árusító cég telefonszáma helyett a mi egyik számunkat adja meg.
- Mennyibe kerül három pár gyermek sísapka?
Csörr.
- Sílécet szeretnék venni...
Természetesen egyből kapcsolatba léptünk a céggel (nem írok nevet, nehogy már reklámot csináljak nekik).
A levélben egyszerűen, világosan elmondtuk, mi a baj.
A sílécesek telefonszáma és a mi számunk majdnem megegyezik, csak három számjegy eltérés van benne. Előzékenyen meg is adtuk a jó számot, ezt tegyék be a mienk helyett.
Szinte azonnal válaszoltak. Igaz, nem arra, amit írtunk. A tartalomkoordináló főmunkatárs (valószínűleg egy éhbérért dolgoztatott rabszolga Ravalpindiben) vagy egy egyszerű algoritmus egy pókhálós szerverben elküldött egy formanyomtatványt, hogyan tudjuk cégünket hivatalosan is (de)regisztrálni náluk.
Level-kre egy felháborodottabb választ írtunk. Olvassák el, mi a probléma. A rabszolga ezek után elvesztette az érdeklődését, valószínűleg jutalékot kap a fiztése mellé. Mivel a levél több felszólító módot is tartalmazott, a közönségkapcsolatokkal foglalkozó rabszolgatárs végül összeszedte magát és válaszolt.
A válasz pozitív volt. Természetesen leszedjük - írta. Szerintem csapatépítő tréningnadrágosok tanítják ezt a választípust a kellemetlenkedő ügyfelek lerázására: Ígérj meg mindent, ne csinálj semmit. Aztán a dolgok elrendeződnek maguktól is.
Valóban, a cég mindent megígért és nem csinált semmit.
Mi nem hagytuk annyiban és bevezettük a nehéztüzérséget, írtunk a fogyasztóvédőknek, a Better Business Bureau-nak.
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
2 megjegyzés:
Olyan mint egy folytatásos tv dráma. A legizgalmasabb résznél hagyják abba.
MI TÖRTÉNT AZTÁN ????
Parmezan:
http://ribizlifozelek.blogspot.com/2011/03/better-business-bureau-neheztuzerseg.html
Megjegyzés küldése