2009. május 27., szerda

Megint City Creek Canyon

Originally uploaded by ribizlifozelek

A postáról szerettem volna írni, de posta után megint elmentünk a City Creek Canyonba. Most lefele indultunk a patakparton, egy széles úton.

Kerékpáron és gyalog lehet errejönni, esetleg még mentővel és rendőrautóval. Az út lassan ereszkedett a vízparton. Gyönyörű idő volt, sütött a nap, bársonyosak voltak a fények és nyíltak a virágok.

City Creek Canyon

Egyre jobban érdekelt minket, hova vezet ez az út. A völgy vadregényes volt és csak az egymással üvöltöző madarakat és a zubogó patakot lehetett hallani - közben éreztük, valahol benn járunk a városban.

Néha jött szembe egy-egy kutyát, gyereket, kutyát és gyereket sétáltató pár, kerékpáros vagy futó. Béke volt és nyugalom. Tipikusan olyan hely volt, ahol a városi aszfaltpatkányoknál szorongásos tünetek lépnek fel.
Néha a völgy falai meredekebbekké váltak és közelebb húzódtak hozzánk.

City Creek Canyon

Idővel a patak megszelidült, a sziklafalak ismét lankákká szelidültek, a völgy pedig kiszélesedett. Még mindig semmi jelét nem láttuk, hogy valahol egy kétmilliós agglomeráció szívéhez közelednénk. Pedig a Capitólium itt volt a közelben.

Az erdő egyszercsak parkká változott. A patak mesterséges mederbe került és hirtelen megláttuk felettünk a helyi parlament kupolájának csúcsát.

Utah State Capitol

Egy nagyon fura helyen voltunk. Első ránézésre egy pogány ligetnek vagy angolparknak tünt a hely, szentélyekkel, gloriettekkel, patakkal. Pár ember sétálgatott, néhányan piknikeztek, mások csak napoztak. Egy görög szentélynek látszó épület előtt egy középkorú férfi ült és gitározott.

City Creek Canyon

Megnéztem, nem pénzért játszott, nem volt tányérkája. Csak pengette megának a gitárt.

Egy emlékparkba jutottunk, itt állítottak emlékműveket a különböző háborúkban elesett utahiaknak. Talán a Memorial Day miatt voltak ennyien.

Tetszett a park, de az ide vezető völgy még jobban. Megfordultunk és visszamentünk az autóhoz. A Mester kezdett éhes lenni.

bee írta...

Az 5. kép (a kapitóliumtornyos előtti) hűűűűdeszépzöld! :) Jajjde kiülnék most oda pár órára piknikezni... :)