2008. március 12., szerda

Pacal


Tripe
Originally uploaded by ribizlifozelek


Sok ember életében eljön az a pillanat, amikor megkívánja a pacalt. (Tudom, még több ember életében ez a pillanat sosem jön el.)
Vettünk pacalt. Sokan meglepődnek, hogy Amerikában lehet pacalt kapni - pedig e termék sok nemzet konyhájának a zászlóshajója lehetne. (Képzeljük el a kihajtogatott pacalt, amint a tengernagyi lobogó mellett lengeti a szél az árbócon. A pici bolyhocskákba bele-belekap a fuvallat...) A sarki abc húspultjában az “undorító szekcióban” árulnak pacalt is. Ott van a tüdő, a vese és az ökörfarok között.
A zsákmányt forró, de nem lobogó vízben jó öt órán át főttem. Mire elkészült, egész elfogadható lett a szaga. Ekkor vékony csíkokra vágtam és egy- az átlagosnál jobban fűszerezett - pörköltalapra tettem. Itt rotyogott jó másfél órán át. Az idő leteltével rádobtam pár szem apróra vágott kolompért, majd újabb félóra szünet következett. Ekkorra már megéheztünk, leültünk és egy kis savanyú uborkával és kenyérrel jóízűen elfogyasztottuk.
Lehet, jó lenne bevinni egy kicsit az egyetemre is...

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

milyen egyetemre?

ribizlifozelek írta...

Utahi egyetem :)

Névtelen írta...

és mit tevékenykedsz ott?:))

ribizlifozelek írta...

Egyikunk sutemeny visz a diakjainak :)