2011. november 6., vasárnap

Sivatagi vízóra

Fountain

Megnéztük a vízszámlát.
Salt Lake City és Utah egy sivatag.

Delicate Arch

Ez persze így nem teljesen igaz: Salt Lake City háromezres hegyláncok által határolt szűk völgye sokkal több vizet kap, mint az állam többi része: az olvadó hó mind erre folyik el. Ennek ellenére Utah száraz hely: az éves csapadékmennyiség 345 mm körül van (Magyarországon átlagosan kicsit több, mint hatszáz milliméter csapadék hull).

Wasatch

A utahi eső nagy része a Wasatch vonulatára hullik. Dél-Utahra ennek picit több, mint a fele potyog.

Ezen adatok tudtával néztem meg a vízszámlát.

Az elhasznált vízmennyiség nem volt meglepetés. Négyzer gallon (15 köbméter) vizet eresztettünk bele a csatornába egy hónap alatt. (Ez valószínűleg kevesebb, de az óra csak ezresével tud ugrani, 3111 gallon az már négyezer.)

Ezer gallon (3.8 köbméter) víz az egy dollár nyolcvankét cent.

Az első ötezer gallonig azonban tíz dollárt mindenképp kiszámláznak. Utána lehet fizetni ezer gallononként az egynyolcvankettőt.

Nem igazán víztakarékosságra ösztönző rendszer.

A környezetre, az ürülő víztározókra, a kornyadozó sivatagi kórókra, meg a dél-nyugat vizét elhörpölő Las Vegasra gondoltam.

A szívemhez kaptam és meg kellett innom egy pohár vizet.

Desert

2 megjegyzés:

Boston2 írta...

A fűtésért nem kell fizetnem, a vízért nem kell fizetnem, a szemétszállításért nem kell fizetnem.
Semmi nem ösztönzi a takarékoskodást. :(

(Hja, tudom, nekem semmi se jó...)

Viszont nemrégiben hallgattam a rádióban egy interjút valami környezetgazadálkodási szakemberrel és olyasmit mesélt, hogy ha jól emlékszem, éppen Las Vegasban meglehetősen korszerű víztakarékossági rendszereket építettek-építenek és jelentősen sikerült csökkenteni a pazarlást. De lehet, hogy csal a memóriám. :(

ribizlifozelek írta...

Boston2, annek ellenere, hogy nem osztonoz semmi a takarekossagra, 19 fokra melegited a lakast! :)

Bocsanat, nem tudtam kihagyni :)