2011. november 9., szerda

Ökörszemgolyó

Eyes of Ox

- A szalonnába göngyölt ökörszemeket karóba húzzuk - olvastam a receptben és megborzongtam.

- Nyüff - Yoda áhítattal nézte, ahogy vékony szeletekre vágtam a szalonnát. Minden rezdülésemet feszült figyelemmel nézte.

Nem tudtam olyan finom mozdulatot tenni a késsel, hogy a Mester ne követte volna szemével. Folyamatosan bűvölt - sikeresen, hamarosan egy kisebb csík leereszkedett Yoda torkán.

Nem gondoltam volna, hogy a szalonnában koncentráció-elősegítő anyagok vannak, de így volt. Yoda még nagyobb figyelemmel leste a szalonnát.

Ökörszemet készítettem. Szalonnába gönyölt ökörszemet.

Hungarian Grey Cattle

A szalonnába göngyölt ökörszem egy venezuelai étel és szerencsére nem kell hozzá ökör (csak a szeme).

Igazából az ökörszem elkészítéséhez csak szalonna és szilva kell. A végeredményt akkor is ökörszemnek fogják hívni.

Eyes of Ox


Ökörszemgolyó
- sok szilva
- ugyanannyi vékony csík szalonna

1. A sütőt 371 Fahrenheit (171 Celsius) fokra melegítjük.
2. A szilvákat belegöngyöljük a szalonnacsíkokba.
3. Az ökörszemeket karóbahúzzuk és 12-14 percre betesszük a sütőbe, hogy a szalonna ropogósra süljön.
4. Ha sokat gondolkodunk az étel nevén, rosszat fogunk álmodni.

Eyes of Ox

10 megjegyzés:

JuditAu írta...

Bakker, elsőre azt hittem, tényleg ökörszemek... :D

Egy kis sajtot is lehetne a szilva közepébe lopni... talán camembert-et. Hmmm... ez ki lesz próbálva, az tuti.

Lumiere írta...

Kb. a közepéig teljesen azt vártam, hogy mindjárt egy pislogó ökörszemet látok majd valamelyik fotón...
Nagyon nagy kő esett le a szívemről (szinte hallottam puffanni), amikor olvastam, hogy csak szilva van benne. (De addig azért kikerekedett szemekkel olvastam.:))

Globalgrover írta...

fujj en is azt hittem okorszem!!! meg jo hogy vegigolvastam :-)

Boston2 írta...

Na, ezt se csinálom meg. Nem tudom a sütőmet 371 fokra állítani. Vagy 370, vagy 375.:)
(más kérdés, hogy a sütő hőmérője és a külön pulykahőmérőm sose ugyanazt a hőmérsékletet jelzi... átlagolni szoktam... :)

ribizlifozelek írta...

Boston2, igazabol 370 is jo, csak nem akartam billentyuzetet valtani a nulla elocsalogatasahoz.

Judit, Lumiere es Globalgorver, csak nem kepzeltetek rolam, hogy kepes lennek az okrocskek szemet felszurni egy nyarsra? .)

Christine írta...

Engem is simán csőbe húztál. :-))

Boston2 írta...

Sejtettem azért :)

De hogyhogy nincs nulla, miközben van ékezet?
Milyen rendszeren írtad?

JuditAu írta...

ki tudta, hogy a kulinális ínyencségek kipróbálásában meddig vagy hajlandó elmenni? :)

Isabel írta...

Hát bizony, ribizlifőzelék, és milyen nehezen lehet egy ökörszemhez hozzájutni! hiszen már az ökrök is ritkábbak, mint mondjuk egy szimpla tehén, ugye?
Viszont az aszaltszilva baconba tekerve-sütve mennyei mulatság!

ribizlifozelek írta...

Boston2, Lion. De egy mozdulat, hogy legyen. De takarékosabb 1-est írni. Főzéskor mindegy.

Judit, Christine, Isabel: technikai nehézségekbe ütközne egy szemgolyó karóbahúzása :)