2011. november 12., szombat

Vonatos újság

Yoda driving the train

Újfajta futómű tehervagonra” - lapoztam.
Wi-fi ellátottság az amerikai észak-keleti vasúti régióban” - lapoztam.
Hótakarítás a Union Pacific vonalán” - ez már érdekesebb volt, de lapoztam.
Verseny a vasúti teherszállításban” - lapoztam.
Az alaszkai vasút” - ez már érdekelt.

Az előző lakó elfelejtette átírni levelezési címét és havonta bepottyan kedvenc vonatos újságja. Én lelkiismeretesen rányalom az újságra az új címet és hagyom, hogy a postás továbbvigye. De előtte kiolvasom a lapot.

Ez egy keményvonalas vasutas lap. Töményen vasút. Nem szakszervezet, nem modellkedés, hanem igazi vonat. Esetleg kisvasút. Elemzések. Részletes leírás arról, hogyan szerelnek be routereket a személyszállító vagonokba. Leírások ismeretlen városok szárnyvonalairól. A könnyedebb témák között felbukkannak leírások vonatrestaurálásról, még üzemelő gőzmozdonyokról és a kis színesek között bemutatnak pár hatalmas hidat.

Polar Express

Már a reklámokból is látszik, hogy nem egy népszerűsítő sajtótermékről van szó. Nem hálókocsis luxusutat hirdetnek a Sziklás-hegységen át, hanem például váltókat. Ezek a legolcsóbb termékek. De ha valaki 1955-ös modernizált dízelmozdonyt szeretne, itt többet is találhat. Vagy vasúti hókotrót a kiskertbe.

Szeretem az ilyen újságokat, átlapozom őket, még el is olvasok pár cikket, csodálom a szent őrülteket, aztán földhözragadtabb dologba kezdek: ebédet készítek és elviszem Yodát sétálni.

Lowell

2 megjegyzés:

funi írta...

Az első kép vonat-SP-jével poénkodni rangon aluli lenne, ugye?:)

Boston2 írta...

Hozzám is érkeznek mindenféle nem nekem szóló küldemények... de legalább megtudtam, hogy az előző lakót "Our Neighbor"-nak hívták.
Fura neve van.
:D

Amúgy érdekes ez a vasúti téma. Érettségi után egy évig, diploma után még fél évig voltam vasutas. Először valami "segédtiszt" aztán meg "mérnök intéző". :)
Szerettem ezeket a nagy vasakat, pedig nem is voltam gépész. Van bennük valami diadalmas, büszke és néha kicsit rémisztő is...