A Behemótot sok éve felszerelték egy keréknyomásmérő rendszerrel, ami szólt, amikor túl alacsony volt a keréknyomás.
Ezeket a rendszereket egy gombelem működteti és 19 év alatt a rendszer elfáradt és az egyik elem kimerült.
Ettől az autó minden használatkor sípolt egyet, hogy a keréknyomásmérő rendszer nem működik tökéletesen és ezt ki is írta egy kis képernyőre.
Valószín volt, hogyha az egyik elem kimerült, akkor a többi is követni fogja hamarosan.
A szenzorokat úgy kell kicserélni, hogy le kell venni a kereket. Amihez én alapjábavéve lusta vagyok.
Macera.
Több helyen megkérdeztem, mennyibe kerülne lecserélni a négy szenzort. A szenzorok darabja ötven és hatvan dollár között van és erre még húsz-ötven pénz munkadíjat számítanának fel és megcsinálnák az amúgy is esedékes kerékrotálást.
Szóval hiába csinálnám meg én (macera), nem spórolnék szinte semmit.
Ráadásul az új szenzor közelébe se érne a Voltban levő szenzorhoz, ami kiírja, hogy mekkora a keréknyomás.
- Miért nincs olyan szenzor, amit a szelepsapkára tesznek és valahogy kommunikál egy kis képernyővel az autóban? - tettem fel a kérdést és persze hamar megtaláltam a választ:
- Van ilyen szenzor.
47 dollár akciósan.
Meg is vettem azonnal.
Fel is szereltem mind a négy kerékre egyet-egyet. Volt hozzájuk kis sapka is, hogy ne legyenek porosak.
A pici képernyő az új nagyképernyő (rádió és tolatókamera) fölé került, mert napelemes. Fel lehet tölteni dróttal is. Majd meglátjuk, hogy napelemes hasznáklat mellett mennyit kell tölteni.
Mindent mutat, ami kell és amire sose gondoltam, hogy kellhet.
És tud Celsius fokot is!
Sötétben pedig még jobban néz ki.