2008. március 23., vasárnap

Bryce Canyon

Originally uploaded by ribizlifozelek

Két éve nyáron már voltunk a Bryceban. Akkor nagyon tetszett. Most arra voltunk kíváncsiak, milyen lehet ez a hely télen. Mivel a nemzeti park bőven 2000 méter felett van, hidegre számítottunk. A napi időjárásjelentés -10 fokos éjszakai hidegről szólt.
Ehhez képest, amikor reggel kisétáltam Yodával megöntözni a szálloda udvarát, nagyon kellemes idő fogadott. Hétágra sütött a nap, meleg volt.
A nemzeti parkokban a kutyák nem nagyon mozoghatnak, ezért csak végigautóztunk a Bryce-on. Most is elképesztően szép volt - és hideg. Nyáron majdnem beleolvadtunk a sziklákba, most majdnem beléjük fagytunk.
Az erozió létrehozta sziklakéményeket a valamikor itt élő indiánok Anka-ku-wass-a-wits-nek hívták. Szerintük valamikor emberek voltak, a Legendák Népe, akiket a ravasz kojote kővé változtatott.
Egy Bryce nevű skót származású mormon próbált itt megélni népes családjával. Szerinte a kőkémenyek fő funkciója az volt, hogy ne találja meg a közöttük elveszett teheneit. Róla nevezték el a helyet is. Brycenak annyira elege lett a tehenek kergetéséből és a szárazságból, hogy egy jóval nedvesebb helyre, Arizonába költözött. A megmaradt telepesek egy 15 km hosszú csatornát ástak a sivatagba, hogy jöjjön ide egy kis víz. Ehelyett főleg turisták jöttek, akikből egy Ruby nevű ember csinált sok-sok pénzt. Ő építette az első tisztességes szállást, szervezett túrákat és leszármazottai ma is szállodákat, kempingeket, boltokat üzemeltetnek itt.
Szerencsére ebből most télen nem sok minden látszott. Csend volt és nyugalom, még a szuvenírboltok se nyitottak ki.