2008. március 18., kedd

Vörösboros csirke


DSCF1671
Originally uploaded by ribizlifozelek

Eddig tartottam a francia konyhától. Valahogy úgy képzeltem, hogy egy malomkerék méretű hófehér porcelán tányék közepén egy szál petrezselyem fedezékébe húzódik egy fél csirkeszárny.
Most, hogy átrendeztük a lakást és kivettük a könyveteket a dobozokból, előkerült egy French - delicious classic cuisine made easy című könyv.
Általában félek azoktól a könyvektől, amik azt ígérik, hogy egyszerűen, otthon meg tudok valamit csinálni (pl. Egyszerűen - vízszerelés), de ez a sorozat már bizonyított párszor. Elkezdtem lapozgatni: tetszett, ezért kiválasztottam egy jónak tűnő receptet. Szemben az indiai, kínai cuccokkal a francia konyha úgy tünt, az én konyhai kultúrörömből való. Azaz, ha valamilyen hozzávaló hiányzik, tudom mivel pótolni. Érzem, mennyit lehet az adott fűszerekből beletenni, stb. Ezt a receptet is egész jól sikerült a lehetőségeinkhez idomítani.
Előkészítettem a hozzávalókat és hamarosan a tűzhely összes platniján lobogott a tűz. (Tudom, elektromos tűzhelyünk van.)
Az apróra vágott, megsózott, megborsózott csirkét egy nagy serpenyőben 10-12 percig erős lángon, kevés olajon sütöttem, amíg aranybarna nem lett. Ekkor félretettem, utána töltöttem egy kis olajat és negyedekbe vágott hagymát pirítottam rajta. (Ha van gyöngyhagyma, sokkal látványosabb az eredmény. Ha nincs, hát Istenem...) Egy másik edényben vajon megpirítottam az ugyancsak negyedelt gombát.

Busy day

A hagymás olajba beleszortam egy kis lisztet és két percig kevergettem, majd beleöntöttem másfél csészényi (2.5 dl) bort. A recept legalább 3 deciről szólt, de nem kell mindig komolyan venni a franciákat. A bort addig melengettem, amíg fel nem forrt; hagytam egy percet rotyogni, közben kevergettem egy kicsit, majd beleszórtam a gombát, a csirkét és egy csészényi csirkehúslevest. Lassú tűzön, fedő alatt hagytam főni 40-50 percet. A recept szerint ezt a levest így ahogy van meg kell enni. Esetleg kiszedni a zöldséget, húst, elforralni a lé harmadát, visszatenni a csirkét és mindezt megenni. Ismét eltértem az utasításoktól: leszedtem róla a lé javát és maradékot rizzsel tálaltam.
Vive la France!

Nincsenek megjegyzések: