2008. február 2., szombat

Barack


IMG_6262
Originally uploaded by Barack Obama

Barack

Február 5-én, jövő kedden lesz a szuper kedd, amikor 22 államban szavaznak a demokraták és a republikánusok arról, hogy kik kerülnek be az elnökjelölteket választó testületekbe. Még Amnerikai Szamoa is kedden fog szavanzi.
Ennek megfelelően dúl a propagandaháború, bár a republikánus oldaról Utahban nem várható sok meglepetés. Romney, az egyik republikánus jelölt ugyanis mormon. Innentől kezdve nem a végeredmény a kérdés, hanem a pontos számarányok.
Esténként Hillary és Barack hangját halljuk reklámidőben. Ma találtam két prosit is lépcsőházban – a demokraták se viszik túlzásba a dolgot, a 24 lakásra összesen négy prosi jutott.
Vacsora előtt megnézegettem a prosikat. Mindkettő Barack Obamáé volt. Az egyik angol, a másik spanyolnyelvű. Ez utóbbi volt az első, kifogástalan spanyolsággal írt szöveg, amit itt láttam. Nem voltak benne helyesírási hibák, anglicizmusok, minden ott volt, ahol kellett. A tipográfia más volt: más betűtípussal szedték a két prospektust, az angol nyelvűn több Obama fotó volt. Tartalmileg egy különbséget fedeztem fel: az angol szöveg megemlíti Obama detroiti beszédét, amiben sűrgette, hogy az autógyárak takarékosabb motorokat állítsanak elő és így csökkentsék az ország függőségét a közelkeleti olajtól. Minden más ugyanaz volt, még a fotón a jelölt ujján levő gyűrűn is ugyanúgy csillant meg a fény.
Már csak a választást kell megnyereni

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

A szuper kedden ki nyert UTAH államban?
Misi

ribizlifozelek írta...

Republikanusok kozott Romney - nem veletlenul.
A demokrataknal Obama.