2008. február 24., vasárnap

Emberből vagyunk


Las Vegas
Originally uploaded by ribizlifozelek

Szeretem Salt Lake City repterét. Írtam is róla, dícsérőleg megjegyezve, hogy a parkolás az első fél órában ingyen van. Ráadásul a reptér közelében van egy szintén ingyenes parkoló, ahol meg lehet várni, hogy leszálljon az adott járat. Ráadásul ebben a parkolóban hatalmas képernyőkön lehet követni a járatinformációkat. Nagyon jó dolog. Amint leszáll a gép, be lehet menni a parkolóba és begyűjteni az érkezőket.
Láttam viszont, hogy sokan lenn teszik ki és szedik fel az ismerősöket, elakadásjelző és utas ki (vagy be) és mennek is tovább. Ettől otthonosság-érzésem támadt és gondoltam, megírom, milyen jó kis bejegyzés lesz ebből.
Tegnap este mentem a reptérre, korábban értem ki, úgyhogy megnéztem, mit is csinálnak az emberek, amikor elakadásjelzővel vagy anélkül megállnak. (Tudom, rossz újságíró lennék.)
A reptérre érkezéskor az út hirtelen nagyon sok sávra válik szét. Egyik megy az ingyenes parkolóba, ahol hatalmas képernyőkön lehet olvasni a járatinformációt. Két sáv megy a szabadtéri, hosszú távú parkolóba, ahol egy napnál tovább szoktak állni az autók. Két sáv megy a parkolóházba (ezekből aztán sokkal több sáv lesz). Egy sáv az autókölcsönzőkhöz visz. Négy pedig ketté válok: pick up és drop off jelzéssel. Itt a megengedett sebesség 10 mérföld (15 km/h). A belső sávban kell haladni, a jobb oldali pedig jóval szélesebb a szokásosnál. Ennek a szélére kell parkolni. A terület megállási zónákra van felosztva. A rendszer úgy működik, hogy pár percet lehet itt parkolni, a sofőr nem szállhat ki az autóból (nem hagyhatja ott). Tényleg arra van, hogy az utasok az egyik részen ki-, a másikon beugorjanak.
Ha valaki nem szereti a sok stresszt, fél órára a parkolóház is ingyenes. Én nem szerettem.

Nincsenek megjegyzések: