2008. február 15., péntek

"Yes" Utah


ER
Originally uploaded by ribizlifozelek

Megjegyzés. Egész másról akartam ma írni, de késő éjszakáig dolgoztunk és nem volt időm elmondani, milyen itt egy hóvihar. Majd holnap.

Kaptunk Anikóval egy-egy levelet, amire vidám betűkkel ráírták, hogy "Yes" Utah! Gondoltuk, valami reklám lesz ("Vegyél fel vallásos kölcsönt – YES, Utah", "Kössél biztosítást – YES, Utah!"). Nem reklám volt.
Eleinte nem is tudtam, mit olvasok. (Levelet, persze.)
A levélben megköszönték, hogy oda kívánom adni a szerveimet. Meglepődtem, a szerveim szerves részemet képezik és nem szándékozom őket odaadni senkinek. Meg akkor se, ha megköszönik. Tovább olvastam a levelet és minden megértettem és meg is nyugodtam.
Arról van szó, hogy ha – véletlenül, elő ne forduljon – széttrancsirozódnánk valahol, a romjainkból a reciklálható cuccot reciklálják, azaz felajánlottuk megmaradt szerveinket a rászorulóknak. Szóval donorok vagyunk. Kevesebb jut a kukacoknak. A jogosítványunkon rajta van nagy betűkkel, hogy "donor", szóval a jogosítványak illene túlélnie mindent.
Meglepő volt a lista, hogy mi mindent lehet reciklálni: szív, máj, vese, máj, tüdő, vékonybél. Ehhez még járult egy kiegészítő lista: szivárványhártya, csontvelő, csontok, bőr. Marad valami?
Igazából borzalmasan hangzik leírva, mint egy hagyományos paraszti konyhát preferáló hentes kínálata.
Másfelől nagyon jó dolog, hogy ennek van egy bejáratott mechanizmusa. Rengeteg embernek van szüksége szervátültetésre. Nálunk meg a balesetben elhunytak cuccait általában temetik. Itt még egy vese se megy veszendőbe.

Nincsenek megjegyzések: