2008. február 3., vasárnap

Özönvíz I

Reggel békésen irogattam a blogot az iPhone-ról, amikor valami csöpögni kezdett. Csöpp-csöpp. És csöpp-csöpp-csöpp-csöpp, meg csepp-csepp és csepp-csepp-csepp.
Zuhanyoztak.
Felettünk.
Csak ez nálunk manifesztálódott a fürdőkádba a plafonról hulló eső formájában.
Csöpp.
Mordultam egyet, októberben már olyan csúnyán eláztattak minket, hogy az alattunk lakó is szerelőt hívott.
Hogy fokozzam a feszültséget, bemásolom, amit 2007 októberében írtam:


Szóval, ültem békésen a kutyával, készültem a déli sétára, amikor halottam valami KLING-szerű zajt.
"Fura" - gondoltam.
Aztán zörgés es zubogás hallatszott, mint amikor működik egy mosogatógép. Csodálkoztam, milyen mosogatógép megy, amikor nincs közös falunk senkivel sem. A morgás valami zubogással is kiegészült, keresni kezdtem a zajforrást: a fürdőszobában ekkor kezdett ömleni a ventillátorból a víz.
Vödröt ragadtam és alátettem. A víz ömlött. Kerestem a telefont - nem találtam. Aztán hallottam, hogy újabb zubogás vegyül az előző zubolyba. Újabb vízbetörés. A szekrényhez siettem és kirángattam belőle a másik vödröt. Yoda közben leült, azt hitte, megyünk sétálni.
A vödörrel visszarohantam a fürdőszobába, ahol már megtelt az első vödör. Kiöntöttem a vizet, a hátamra folyt a hideg víz. A másik vödröt is pozicionáltam, majd szaladtam megkeresni a managert, aki a 2-esben lakik. Yoda csalódottan ült.
A házmester nem felelt. Visszarohantam és kiöntöttem a vödörből a vizet, majd, a villanykapcsoló fele nyúltam. Félúton megállt a kezem és inkább a biztosítékszekrényhez mentem és áramtalanítottam a fürdőszobát. Yoda érdeklődve ült.
Megint manager: semmi. Felső lakás: semmi. Aztán észrevettem, Amandát (aki mindent tud) az utcán. Szaladtam utána. Amanda, amint meglátott, nagy levegőt vett es elkezdte mindenttudasat megosztani velem.
Félbeszakítottam: hol az elzáró? Mert beázunk, eltört egy vezeték. (Honnan tudok én ilyet, "eltört vízveték"?). Amanda elmondta, hogy a manager az dolgozik, de ő hívja a tulajdonost. Behívtam Amandát, hogy lásson csodát..
Yoda először meg akarta enni Amandát (egy Yoda méretű kutya egy Amanda merétű hölgyet 1-2 évig enne és nagyon meghízna tőle). Rászóltam, mire visszaült az ágyra és érdeklődve nézett.
Az előszobában állt a víz és láttam, hogy már az előszoba lámpájából is csopog. Mindkét vödör megtelt. Amanda sikoltott és rohant a felső lakásba és hívta a vízvezetékszerelőt. Már a hálóban is folyik a víz a lámpából. Yoda ült az ágyon én meg öntöttem a vödörből a vizet a vécébe, de ekkor már vízben álltam. Áramtalanítottam az egész lakást, megcsúsztam egy tócsában, majdnem bele és a kétsegbe estem. Fogtam a szemetest és eltapicskoltam a hálóba és a szemetest betettem a lámpa alá.
A kisebbik fürdőszobai lék alól kivetettem a vödröt és áttettem az előszobába, miközben láttam, a víz folyik be a szobába. Arrébb rángattam egy dobozt, amit már nyaldosott az ár, aztán
rohantam kiönteni a megtelt vödrökből a vizet. A wc nem bírta és kifolyt. A cipőmet lerugtam, mezítláb álltam az elemek viharát.
Kopogtak.
Yoda ült az ágyon és morgott.
Amanda volt: fenn elzárták a vizet, de minden úszik ott A manager úton van.
Úgy éreztem magam, mintha a Titanicban lennék.
Anikó telefonált, mi történik. Yoda csóválta a farkát - ha csöng a telefon, megyünk Anikó elé.
Kopogtak, Yoda rezignáltam morgott. A manager volt, Dave, aki elhűlve nézte a tavat és
a vízeséseket. Én rátámaszkodtam a felmosóra, mint Wesselényi a lapátra és mutogattam a vízeséseket.
Anikó telefonált, öntotte belém a lelket, miközben én a vizet a wc-be. Visszakapcsoltam a vízmelegítőtt és a forró, vegyszeres vízzel mostam fel a trutyit. Yoda az ágyon ült.
Kopogtak. Yoda unottan mordult. John volt, a felettünk lakó, sovány fickó, nem sok hús volt rajta, Yoda talán ezért nem akarta megenni.Elnézést kért, mondta, nála volt a csőtörés, mondtam, nem az ő hibája, kérdeztem, mi van a cuccával, mondta, jórészt elázott.
A többi már egyszerű volt: levettem az érintett lámpaburákat: mindegyik tele volt vízzel és döglött bogárral. Kiöntöttem őket, lesikáltam a wc-t és zseblámpafénynél felmostam a fürdőszobát.
Elvonult az ár.
Yoda meg nyugodtan ült.

Nincsenek megjegyzések: