2008. február 27., szerda

Padlizsánpörkölt


Eggplant stew
Originally uploaded by ribizlifozelek

Újabban bizarr ötleteim vannak, talán, mert esténként főzőműsorokat is nézünk, melyeknek az a lényege, hogy a főszereplő valahol meglepő dolgokat zabál és közben érdekeseket mond. A valahol lehet valami exotikus helyszín (pl Románia vagy Kréta, esetleg Marokkó), amit eszik, az szinte minden lehet, csak mozogjon a kamera előtt. Ha a főszereplő szájában is mozog, annál jobb.
Az egyik legextrémebb műsor Amerikában játszódik, két kövér (nagyon kövér) pasas végigeszi az országot, bemutatva mindent, ami ellentmond az egészséges táplálkozásról kialakult képnek. Olyan jól esik látni, hogy valaki azért nézi a kalóriatáblázatot, hogy minél ütősebb cuccot csináljon!
A sok sok fura kombináció és a Thaiföldön dobogva elfogyasztott kobraszív után valami konszolidáltabbra vágytam. Darálhattam volna egybe tüdőt, májat, vesét és tölthettem volna bélbe, mint a skótok, de inkább padlizsánpörköltet csináltam.
Nem nagyon dicsekedhetem vegetáriánus hagyományokkal - talán annyival, hogy nyulat már ettem -, de nagyon kíváncsi lettem, milyen is lesz a padlizsánpörkölt. (Eleinte tamáskodtam, de a blog írásakor a receptet hasonló formában több helyen is megtaláltam a neten. Az is kiderült, hogy egyes források szerint ez egy ősi egyiptomi étel.)
Csináltam egy valódi pörkölt alapot. Minden fűszerből picit többet tettem bele a szokásosnál, majd belemetéltem a padlizsánt és úgy 20 percig főztem és szórtam rá a különféle paprikákat és pirosaranyat. Nagyon finom lett. Egy nyulat még bele lehetett volna dobni, de így is zseniális volt.

Nincsenek megjegyzések: