2008. február 13., szerda

Megáll az idő


DSCF1283
Originally uploaded by ribizlifozelek

Anikó békésen beszélgetett Berkeleyben és várta, hogy elkezdődjön az előadása. Ránézett az órájára és látta, még sok-sok ideje van. Beszélgettek tovább. Rengeteg pletykát kellett kicserélni, rengeteg mindent elmondani és ott voltak a nyelvészet megoldandó kérdései is.
Pár pletyka kicserélés után látszott, még mindig sok az idő. Még több pletyka után még mindig ugyanannyi idő volt hátra. Ez már gyanús volt: megállt az óra. Az előadás meg lett tartva - pontosan kezdődött, de az órában elemet kellett cserélni. Szép és dekoratív egy ilyen óra, de ha napjában kétszer mutatja a pontos időt, akkor nem igazán funkcionális.
Elővettem a célszerszámot (svájci bicska) és a munkadarabot. A hátlapot viszonylag könnyen le lehetett pattintani a kisebbik pengével. (Volt ott valami kis szalag is, sikerült azt is sértetlenül levenni és még visszatenni is sikerült!) Utána jött egy műanyag valami. Szerintem lökhárítóként működik ütődés esetére. Alatta volt az elem. Az elemet egy kis kar rögzítette. Ekkor vettem elő a bicskából a nagyítót. Eddig ezt úri huncutságnak tartottam, de a 4 mm átmérőjű elem és az azt tartó karocska megnézéséhez kellett.
Ismét a kisebbik penge segített. Kinn volt az elem. Nagyítóval el lehetett valahogy olvasni a számát. Biztos, ami biztos, az elemet vittem magammal a boltba, ahol megmutattam egy eladónak: ilyent szeretnék. Két percet kellett várni, amíg elolvasta az elemen a számot, megtalálta a megfelelőt és idehozta.
Már csak be kellett szerelni. Általános tapasztalataimmal ellentétben az órát sokkal könnyebb volt összerakni, mint szétszedni. Megint van időnk. Vagy pont most nincs?

Nincsenek megjegyzések: