2008. február 22., péntek

Holt kéz


Belgrade
Originally uploaded by ribizlifozelek

Reggel egyik első dolgom rápillantani a leveleimre. A második pillantás flickré. Láttam, kaptam egy levelet a flickr belső levelezőjén.
Kíváncsi voltam, mi az. Lehet meghívás egy új csoportba, olyasmibe, mint a Defektes sárga kamionok. Lehetett volna felkérés egy nonprofit banktól, hogy szeretnék ingyen használni valamelyik fotómat reklámkampányukban, vagy csak annyi, hogy valaki kontaktnak jelölt. De nem ez történt.
A levél tárgya angolul annyi volt, hogy “Legyen kellemes napod!”
Ez már jól hangoztt. Ki is nyitottam a levelet, amiben egyetlenegy linket találtam. Ezzel már óvatosabban bántam. Az ilyen linkek vezetnek a rózsaszín lábgombákat kedvelő perverzek oldalaira. De azért megnyitottam.
Meglepődtem.
Egy petícióhoz jutottam, ahol szerbek tiltakoznak Koszovó függetlenné válása ellen. Most abba nem mennék bele, hogy mit gondolok erről. Nem is szeretek a flickr-n - se máshol - vitákba beirogatni, egyfelől, mert az emberek nem megyőzhetők, másfelől mert az elmebaj nem gyógyítható. Hitről meg különben sem nagyon érdekes vitatkozni. Azt hiszem.
Ha már ott voltam, elolvastam a peticiót. Maga a petició rövid volt: Szerbia egy, Koszovó a része. (Én a magam részéről Gondwana szétesése ellen írnék peticiót és biztos vagyok benne, hogy nagyon sokan aláírnák.)
A meglepő a petició címzettje volt. Kültdek belőle az Elnöknek, Ricenak, meg még pár prominens embernek, köztük Tom Lantosnak is.
Több dologra gondoltam. Mivel morbid a humorom, először az jutott eszembe, hogy választják ki az önkéntest, aki elviszi Tom Lantosnak a peticiót. Aztán arra gondoltam, hogy ezt a szöveget aláírta 100.000 ember. (Na jó, legyünk korrektek, 100.000-szer klikkeltek a támogatom gombra.) Egy se olvasta, hogy Lantos elhunyt? Vagy ha olvasta, nem szólt a petició íróinak? Vagy ha szólt, ők nem módosították a szöveget?
Bár nem erről szól a dolog.

Nincsenek megjegyzések: