2009. április 5., vasárnap

Marha a mentaszószban


Beef with mashed potatoes and mint sauce
Originally uploaded by ribizlifozelek

Bárányt szerettem volna főzni, de kiderült, hogy a hűtőben lakó húst pörkölthöz tettem félre és kockáztam fel. A receptnek szerencsére két változata is volt. Az eredeti elképzelés szerint egy egész báránycombot kell betenni a sütőbe és abba kell késsel bejuttatni a fűszerkeveréket. A másik verzió szerint a hússzeleteket panírozni kellett a fűszerekkel. Ezt választottam.

Első lépésben elkészítettem a mentaszószt. Yoda, aki nagyon ért a mentaszószokhoz, ezt a szakaszt teljesen kihagyta, figyelme inkább a húsra összpontosult.

Forraltam negyed pohár vizet, elkeverem benne másfél kanál cukrot, majd fél pohár ecetet. (Ha valaki Magyarországon próbálkozna ezzel a szósszal, ne felejtse el, hogy a hazai ecet sokkal erősebb!) Miután elkevertem az ecetet, beleszórtam a lébe az apróra vágott mentát és 2 órát hagytam pihenni.

Eközben bőven volt idő Yoda hathatós segítségével elkészíteni a húst.

Két kanál sót, egy kanál borst, egy kanál rozmaringot elkevertem két szem kinyomott fokhagymával, majd jól bekentem vele a hússzeleteket.

A sütőt először 500 F-ra melegítettem és betettem a húst. Így egy kéreg égett rá, ami megakadályozta, hogy a hús belseje kiszáradjon. Negyed óra alatt elkészült ez a kéreg, ekkor levettem a hőmérsékletet 375 F fokra. Egy órát sült benn a hús. Yoda szerint elrontottam, mert ő a marhahúst kicsit véresen szereti. Mi inkább jól átsütve.

A kész hússzeleteket negyed órát pihentettük, majd a szósszal alaposan meglocsoltuk és krumplipürével elfogyasztottuk.

Nincsenek megjegyzések: