2009. április 20., hétfő

Polpi in umido


Alien
Originally uploaded by ribizlifozelek

A távolkeleti boltban vettünk polipot. Mivel megvettük, meg kellett enni.

Eleinte tanácstalanul szemléltem a lábrengeteget (micsoda lábszag volt!). Polipot viszonylag sokat ettem, de különféle polipok egykori elfogyasztása nem vitt közelebb az elkészítéséhez. Végül találtam egy olasz polipreceptet, szépen kijegyzeteltem és nekiláttam.

Yoda általában utálja a halat és utálatát kiterjesztette a polipra is, úgyhogy egyedül küzdöttem meg a lábasfejűekkel.

Kiolvasztottam őket, majd első lépésben fel kellett vágni a polipokat. Miközben a fejet vágtam szét, messzire fröccsent egy nagy adag váladék az állatból. Nem lepődtem meg, mert láttam az Alient (ami a magyar keresztségben a Nyolcadik utas a halál nevet kapta).

A jó kilo 8pust forró vízbe tettem pár percre. Az idegenek ezt a két percet használták ki a menekülésre. A dögök holtsúlyuk jelentős részét elveszítették a lobogó vízben, a forró olajba már csak pár tapadókorong-darabka került.

Braised octopus

Az idegenek maradványai itt csak pár percet töltöttek el egyedül, ugyanis négy szem fokhagymát tettem melléjük (hátha vámpírok is egyben). A fokhagymával is csak pár percet főztem őket együtt, majd felöntöttem az oktopuszokat másfél pohár fehérborral és felcsavartam a hőfokszabályzót a maximum közelébe: felforraltam a lét. Három-négy percet hagytam forrni, majd közepesre állítottam a "lángot". Hozzáadtam a polipokhoz egy paradicsomkonzervet és egy pici csípőspaprikát és lassú tüzön fél órát főztem.

Braised octopus

A félóra elteltével megsóztam, borsoztam és hozzátettem két kanál mézet, majd még tíz percet főztem. Ekkor megint maximumra tekertem a lángot, hogy a feles lé elpárologjon. Tíz percet hagytam rotyogni, majd megszórtam kaporral és petrezselyemmel. Tésztával tálaltuk.

Nekünk nagyon ízlett, igaz, Yoda csak a tésztát szerette, de azt nagyon.

Polpi in umido

3 megjegyzés:

Peter Barabas írta...

Amelyik Alien ezt a sok lobogó vizes-forró olajos-fokhagymás témát túléli az meg is érdemli :D

Sosem próbáltam még, olyan kényszerképzetem van hogy gumicsizma állaga van ezeknek a dögöknek.

Jól néz ki a kép, de inkább maradok a csirkénél. :)

Parmezán írta...

Elnézést az európai mértékekért, nem számoltam át. Fogadjunk, hogy nem csapkodtad, ahogy lentebb meg van írva.

Forrás: Konyhavarázs, Görög szakácskönyv
Vörösboros polipHozzávalók: 60 dkg polip, 4 gerezd fokhagyma, 4 dl bor, 3 érett paradicsom, 4 evőkanál olivaolaj, 1 mikkáskanál szárított édeskömény, 10-12 db fekete olivaolaj, só és bors.A polipot megtisztítjuk. Ahhoz, hogy a húsa jól megpuhuljon, vagy márványlaphoz kell jó néhányszor odacsapkodni, vagy vastagabb bottaL kell veregetni. Jól megmossuk. Lecsurgatjuk, és olajon apróra vágott fokhagymával megpirítjuk. Majd ráöntjük a bort, hozzáadjuk az áttört paradicsomot és az édesköményt. Lassú tüzön 1 óra 45 percig főzzük, míg a leve mártásszerűvé válik. Közben, ha szükséges, kevés vizet öntünk alá. Ezután beletesszük az olvabogyót, 10 percig főzzük vele, ízlés szerint sózzuk, borsozzuk, majd felszolgáljuk.

ribizlifozelek írta...

Parmezan, a fejenel vagy a labanal fogva kell csapkodni? Es ha labanal, akkor melyiket kell fogni a nyolcbol?

Barabas, a polip mindig kicsit ragos. Azert nem volt rossz.