2009. április 8., szerda

Gombás padlizsán


Eggplant with mushrooms
Originally uploaded by ribizlifozelek

Vagy padlizsános gomba.

Mindenesetre nagyon büszke vagyok rá, mert ezt az ételt részben mi találtuk ki. Eredetileg egy vegetáriánus verzióját találtam meg, aztán, hogy számunkra is ehető legyen, felturbóztam egy kis hússal.

- 1 pohár gomba
- 1 padlizsán
- 1 pohár tejföl
- reszelt sajt
- olaj, só, pirospaprika
- egy font (fél kilo) csirkemell
- liszt
- fehérbab

A vékony szeletekre vágott gombát olajon, kis lángon megsütöttem. Hozzákevertem egy kis pirospaprikát és hagymát, majd belekevertem a tejfölt.

A félcentis karikákra vágott padlizsánt lisztbe hengergettem és forró olajban kisütöttem. A maradék lisztben megforgattam a csirkedarabkákat, majd őket is kisütöttem.

A jénai aljára tettem a padlizsánt, rá a husit, egy konzerv fehérbabot, a gombás trutyit, majd 300 F fokra betettem fél órára a sütőbe.

Nagyon finom volt.

Ha a bab nem konzerv lett volna, az én mesém is tovább tartott volna, mert meg kellett volna főzni.

3 megjegyzés:

Ziebi írta...

A gomba is konzerv volt? :)
Bab nélkül is fincsi lenne szerintem...én még raknék bele egy kis fokhagymát... :)

ribizlifozelek írta...

A gomba konzervbol volt.
A bab elhagyhato, az eredeti receptben sem szerepelt.
Egyebkent direkt olyan etelt probaltunk csinalni, amihez nem kell (fok)hagyma.

Emese írta...

nem hangzik rosszul... már csak kell valami a tejfol helyett, amiben nincs tej... tejfeherje allergia :(