2009. január 31., szombat

Városi temető


Salt Lake City
Originally uploaded by ribizlifozelek

Yoda délelőtt el volt foglalva, így kihasználtam az alkalmat, megnéztem Salt Lake City legrégibb és legnagyobb temetőjét.

Kicsit csalódtam. Olyasmit vártam, mint a Mont Olivet Temető. Ez a temető azonban hiába volt nagyobb, nem volt annyira érdekes.

A hely fekvése csodás. Persze, amikor 1847-ben Young utasítására három mormon kiválasztotta az új temető helyét, ez nem lehetett fontos szempont. Főleg, mert a temető legrégebbi része kétszáz méterrel lejebb van. A kilátás sem ennyire jó.

A temető legmagasabb pontját kerestem. Megcsodáltam egy házat, aminek örökké nyugodt panorámája volt.

House with eternally quiet view

Itt vettem észre, hogy a százhúszezer "lakó" nemcsak vallás, hanem néha nemzetiség szerint lett eltemetve. Van külön japánnegyed, görög negyed, stb. Körbesétáltam. A hegyoldalt vastag hótakaró borította, ami különös bájt kölcsönzött a temetőnek.

Salt Lake City

Nem voltak azonban nagy síremlékek, szoborból is kevesebb volt, mint a szomszédban. Az egyszerű sírok domináltak. Állatokat pedig egyáltalán nem láttam, pedig reméltem, összefutok pár lelkes mókussal vagy szarvassal.

Mountains

Nincsenek megjegyzések: